söndag, juni 21, 2009

Midsommartradition

Jag är så glad att återupplevt en gammal tradition.

Trots att jag har grymt ont i ryggen efter att ha sovit tre nätter i tält, på hårt underlag, är jag väldigt nöjd med hur Midsommarhelgen blev. Det var roligt att träffa en massa gamla kompisar, jag kände mig i stort sett väldigt välkommen. Det var enormt god mat, och det var myyyycket. Det regnade inte mer än ett par-tre droppar precis innan middagen på Midsommarafton och ett stort partytält gjorde att vi kunde äta all god mat i godan ro - totalt sett 35 personer. Härligt!

Vi hann även grilla korv på nattkröken och en tur till närmsta turistattraktion på Midsommardagens eftermiddag när vi tyckte att något skulle hända.

Bäst av allt var ändå Lillskruttans totala lycka när hon sa "Här satt hela min familj och åt igår". Hon var så lycklig över att vi var där allihop och det betydde mest av allt.

Nu är det tvätttid som gäller, för usch och ick vad kläderna luktar illa efter några timmar vid en lägereld. Sen är det sista veckan innan semestern. Och nu är visst värmen och det fina sommarvädret på gång in - najs!

Inga kommentarer: