fredag, juli 31, 2009

Lundell-konsert

Sådär, då kan jag stryka det från min "att-göra-innan-jag-dör-lista".

Jag tyckte det var en bra Ulf Lundell-konsert. Vädret var bra, låtarna var bra och det verkade som om Uffe tyckte det var kul att spela.

Den var helt klart värd pengarna, även om jag inser nu hur många bra Lundell-låtar det finns som varit okända hittills för mig. Och tack till sällskapet, för sällskapet!

And now to something completely different.

Hipp, hipp hurra x 2 för min (f'låt vår) äldsta dotter som igår, eller idag för jag har inte gått och lagt mig än, som torsdag 30 juli firade ett år med sin pojkvän. Fina paret.
Och för att hon idag, eller imorgon för jag har - som sagt - inte gått och lagt mig än, som fredag 31 juli fyller aderton år. Fina tjejen.

Jag tror jag svämmar över lite här nu, av kärlek och stolthet.

2 kommentarer:

sällskapet sa...

Jag hittade ingen version med Ulf själv men låten är bra i alla fall.

http://www.youtube.com/watch?v=O_HIJKwvfOA&feature=PlayList&p=FBBC5DE26DD0681F&playnext=1&playnext_from=PL&index=10

krusmynta sa...

Jag hittade den med Uffe på Spotify, men "din" version är nog faktiskt bättre.