fredag, juli 03, 2009

Värme

Såhär ska sommaren vara. Det ska vara varmt, det ska vara soligt.

Om jag hör en enda gnälla om att 'det är för vaaarmt' så stryper jag er med era vinterhalsdukar. Det ÄR inte för varmt. Det finns skugga. Vi har det här - underbara - vädret max några veckor per år, då kan man faktiskt "stå ut" om man nu tycker att det är så förfärligt. Då kan man faktiskt gå in i skuggan, man kan köpa en fläkt, man kan göra mycket för att slippa ifrån solen och värmen om man vill. Men om ingen sol och värme finns (såsom det var för några veckor sen) då finns inget för oss solälskare att göra.

Och det, mina vänner, är hela skillnaden. Om det är soligt kan man välja att gå in från solen men om det är skitväder och regnar kan man inte välja att gå ut i solen, för då finns det ingen sol. Det är skillnaden.

(Det finns dock en person som får lov att gnälla på vädret hur mycket som helst, hon har dispens. Det är min kusin som är gravid i åttonde månaden med enäggstvillingar. Hon har all gnällrätt just nu.)

3 kommentarer:

~ Kaffemoster ~ sa...

Jag håller absolut med dig, det finns inget bättre väder än sol o värme. Det gör med ens livet mycket lättare att leva:)

Sanna sa...

Har jag gnällrätt? Jag gnäller inte på värmen ute. För den njuter jag bara av. Men 29 grader på jobb gnäller jag över!! Är det ok? ;)

krusmynta sa...

Sanna: Ja, det är ok att gnälla över dålig luft inomhus ;) Ska du inte ha semester snart så att vi kan ses? Hör av dig?